image005

Dimecres 10 de desembre vam celebrar la jornada Com, perquè i en quina direcció està avançant l’Emprenedoria Social a Catalunya en el marc del programa @EmprenSocial. L’acte va ser un punt de trobada de diferents persones i entitats vinculades al foment de l’emprenedoria social a Catalunya i va servir per presentar l’actualització de dos importants recursos en aquest àmbit d’actuació desenvolupats per la Direcció General: el mapa d’actors de l’emprenedoria social a Catalunya i el recull de recursos.

El Mapa d’Actors recull fins a 92 entitats que ofereixen algun tipus de suport a l’emprenedoria social: acompanyament, formació, finançament o allotjament entre d’altres. Aquest mapa es va desenvolupar per primera vegada l’any 2013 i ara s’ha actualitzat, incorporant noves entitats i actualitzant la informació de les que ja estaven. El recull de recursos d’emprenedoria social selecciona recursos en diversos àmbits (assessorament, networking, finançament, concursos…) al servei de l’emprenedoria social.

Com sabeu, “emprenedoria social” és el terme amb que es denomina un corrent emprenedor que cerca la satisfacció d’una finalitat social a través d’una activitat empresarial sostenible en el mercat. Això és el què des de fa molts anys fan també els Centres Especials de Treball. Ahir dijous, aquests van tenir una important cita en el Business With Social Value, un esdeveniment anual que posa en contacte Centres Especials de Treball i empreses convencionals per tal d’afavorir l’intercanvi comercial entre elles.

L’objectiu d’aquest esdeveniment -que va comptar amb la col·laboració de la Direcció General i la participació del conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell- és que més empreses comptin amb CETS com a proveïdors. D’aquesta manera ambdues parts en surten beneficiades: Els CETS amplien els seus clients, i per tant les seves xifres de negoci i la sostenibilitat del seu projecte, i les empreses convencionals obtenen un servei en condicions òptimes de qualitat i preu però a més contribuint als seus objectius de Responsabilitat Social.

Cal impulsar totes aquelles iniciatives que fomentin aquesta relació entre empresa amb vocació social i l’empresa mercantil convencional perquè d’aquesta se’n deriven beneficis concrets: en forma d’activitat econòmica i d’ocupació, però també d’altres beneficis més intangibles: l’intercanvi entre “cultures” empresarials que tenen molt d’aprendre l’una de l’altra. Així, l’empresa mercantil ha d’aprendre la sensibilitat i la vocació social dels CETs i de l’economia social en general, i a l’hora, el sector social ha d’aprendre dels modes de gestió i de la recerca de competitivitat de l’empresa mercantil. En aquest binomi hi guanyen les dues parts implicades i, de retruc, el conjunt de la societat.

Esperant que aquesta informació sigui del vostre interès, us desitjo un bon cap de setmana.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Completa la fórmula matemàtica per comentar si us plau * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.